Συμμετοχή του Σχολείου μας στο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Επιστημών με Σύγχρονες Τεχνολογίες

IMG-2dc1af7d72ff19d4abd703da616d2355-V

«Ψηφιακός Μετασχηματισμός στην Εκπαίδευση και την Κοινωνία»

Συμμετοχή εκπαιδευτικών του Σχολειου μας στο «4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Επιστημών μέσω Σύγχρονων Τεχνολογιών» από τις 31 Μαρτίου έως 2 Απριλίου 2023.

Εκπαιδευτική έρευνα του Σχολείου μας που διεξήχθη την προηγούμενη σχολική χρονιά με την πολύτιμη βοήθεια και συνεργασία των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών μας, στα πλαίσια της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μας μονάδας, έλαβε μέρος στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Επιστημών μέσω Σύγχρονων Τεχνολογιών (https://confdst.ihu.gr/).

Οι εισηγητές – εκπαιδευτικοί του σχολείου μας που έλαβαν μέρος στο συνέδριο, καθώς και ο τίτλος της έρευνας και η περίληψή της, περιγράφονται παρακάτω:

Διερεύνηση της ποιότητας των σχέσεων σχολείου – οικογένειας μέσω της αμφίδρομης επικοινωνίας και της γονικής εμπλοκής στη μαθησιακή διαδικασία

 

Γεωργία Στάμου, Εκπαιδευτικός ΠΕ 04.04

Νεκταρία Σκαρλάτου, Εκπαιδευτικός ΠΕ 86 και ΠΕ 83

Γεώργιος Δούλαλας, Εκπαιδευτικός ΠΕ 04.01

Φωτεινή Στεφανίδου, Εκπαιδευτικός ΠΕ 01

 

IMG-2dc1af7d72ff19d4abd703da616d2355-V IMG-260b3449bb67d13ed4d08b9126dd96c2-V

IMG-21a049a15fd7726d113d8669db96bb7d-V IMG-e3c64a861a05bfbe09fe6d1aa6c336ea-V IMG-a068d9b8b0cafc8d31c8e8f256e6ee8b-V 

ΘΑ.1.4. Εκπαιδευτική έρευνα

 

Περίληψη

Η σωστή επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ Σχολείου και Οικογένειας προς όφελος του παιδιού κρίνεται απαραίτητη, καθώς, κοινό τους μέλημά είναι η πολύπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Αλλά και η συμμετοχή της οικογένειας στην εκπαιδευτική διαδικασία, μέσω της επίβλεψης/βοήθειας του παιδιού στο σπίτι, είναι καθοριστικός  παράγοντας  για τη μόρφωση, την ανάπτυξη και την ακαδημαϊκή επιτυχία των παιδιών. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη των διαμορφωμένων αντιλήψεων των γονέων/κηδεμόνων του Γυμνασίου Πετριάς, Πέλλας, τόσο για τη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, όσο και για τους τρόπους με τους οποίους αυτοί συμμετέχουν στην επίβλεψη/βοήθεια των παιδιών τους. Στο εμπειρικό μέρος αυτής της έρευνας, διενεργήθηκε μία συγχρονική έρευνα επισκόπησης με ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, σε δείγμα 35 γονέων/κηδεμόνων μαθητών από το σύνολο των 60 που είχαν επιλεγεί να συμμετάσχουν, με μη τυχαία δειγματοληψία, συγκεκριμένα δειγματοληψία ευκολίας, και ακολούθησε στατιστική ανάλυση (ποσοτική). Το ερωτηματολόγιο περιλάμβανε δύο άξονες (1) σχετικά με τη συνεργασία των γονέων με το σχολείο και (2) σχετικά με την επίβλεψη/βοήθεια από τους γονείς της σχολικής εργασίας στο σπίτι. Όσον αφορά τις αντιλήψεις των γονέων σχετικά με τον 1ο άξονα, οι γονείς/κηδεμόνες δήλωσαν ως πιο σημαντικά στοιχεία, την επικοινωνία με το σχολείο όσον αφορά προβλήματα υγείας ή σχετικά με την σχολική κοινότητα και δηλώσαν πρόθυμοι να ανταποκριθούν στο κάλεσμα του σχολείου σε σχολικές εκδηλώσεις και ενημερώσεις. Ωστόσο, υποστήριξαν ότι δεν προτιμούν την επικοινωνία με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, που υιοθετήθηκε τα τελευταία χρόνια λόγω της πανδημίας. Όσον αφορά τον 2ο άξονα, προέκυψε ότι οι μαθητές του Γυμνασίου Πετριάς δέχονται σε μέτριο βαθμό τη γονική επίβλεψη/βοήθεια της κατ’ οίκον εργασίας τους. Με το μεγαλύτερο ποσοστό των γονέων να δηλώνει ότι διαθέτουν στο παιδί όλα τα απαραίτητα μέσα και υλικά (γεωμετρικά όργανα, πρόσβαση στο διαδίκτυο, κ.α.) για την εργασία του. Ενώ, λιγότερο σημαντικό θεωρούν το να βοηθούν το παιδί στην εμπέδωση της καθημερινής ύλης με επιπλέον ασκήσεις ή ερωτήσεις από σχολικά βοηθήματα αλλά και στην επανάληψη των μαθημάτων. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι με βελτίωση της τακτικής και αμφίδρομης επικοινωνίας του εκπαιδευτικού με τον γονέα, θα ενισχυθεί η προσπάθεια του γονέα να συνδράμει στη σχολική εργασία του παιδιού από το σπίτι.