Ενδοσχολική δράση για το Περιβάλλον και την Αειφορία
![IMG_20230120_084750](http://gym-petraias.pel.sch.gr/portal_new/wp-content/uploads/2023/01/IMG_20230120_084750-615x280.jpg)
Την Παρασκευή 20 Ιανουαρίου, στα πλαίσια της φετινής αξιολόγησης της σχολικής μας μονάδας και σε σύνδεση με τη θεματική ενότητα «Φροντίζω το περιβάλλον» των εργαστηρίων δεξιοτήτων και με το μάθημα της Βιολογίας, οι μαθητές/τριες της Α” τάξης παρακολούθησαν αρχικά, με την κ. Σκαρλάτου και κ. Στεφανίδου, βίντεο σχετικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη, την έννοια της Αειφορίας και την σπουδαιότητα εφαρμογής των 17 στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης για τη χώρα μας, αλλά και για τον πλανήτη γενικότερα. Μέσα από συζήτηση, καταιγισμό ιδεών και φύλλα εργασίας, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τις παραπάνω περιβαλλοντικές έννοιες, με σκοπό την ευαισθητοποίησή τους απέναντι στο περιβάλλον, την κοινωνία και την επιθυμητή ελεγχόμενη οικονομική μεγέθυνση, τους τρεις πυλώνες της Αειφόρου Ανάπτυξης.
Για να εισάγουμε, ιδιαίτερα, την έννοια της κοινωνικής ανισότητας, διανείμαμε στην τάξη έναν άνισα διαχωρισμένο αριθμό από καραμέλες, με σκοπό μερικοί μαθητές να έχουν πολλές και μερικοί λίγες. Οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και συζήτησαν στην ολομέλεια έννοιες, όπως, δικαιοσύνη, ισότητα και κοινωνική αδικία.
Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στους παγκόσμιους στόχους οι οποίοι δημιουργήθηκαν για να μειώσουν τις ανισότητες σε όλες τις πτυχές της ζωής και να δημιουργήσουν έναν κόσμο δίκαιο για όλους και όπου κανένας δεν μένει πίσω.
Την ίδια ημέρα, με τη συνεργασία της Βιολόγου του σχολείου μας, κ. Στάμου, τα παιδιά μελέτησαν με το μικροσκόπιο, στο μάθημα της βιολογίας, ποικιλία φύλλων τα οποία είχαν συλλέξει για αυτό το σκοπό από την εξόρμηση στην Αγία Παρασκευή.
Πιο συγκεκριμένα, διενεργήθηκε μικροσκοπική παρατήρηση των κυττάρων από την κάτω επιφάνεια των φύλλων, στα οποία φάνηκαν και τα στόματα που επιτρέπουν την ανταλλαγή των αερίων.
Σε συνέχεια της δράσης μας, την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου, οι μαθητές παρακολούθησαν video της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης με τα μεγαλύτερα περιβαλλοντικά προβλήματα, και κλήθηκαν να συζητήσουν και να συνδέσουν τα πιο σημαντικά, κατά τη γνώμη τους, περιβαλλοντικά προβλήματα με τους αντίστοιχους στόχους αειφορίας για το 2030. Επίσης, συζητήσαμε τη σπουδαιότητα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και το αξιόλογο project Tilos το οποίο και βραβεύτηκε από την ΕΕ, με το οποίο το νησί της Τήλου κατάφερε να αυτονομηθεί ενεργειακά, αξιοποιώντας και χρησιμοποιώντας αποκλειστικά την άφθονη ηλιακή και αιολική ενέργεια του νησιού.
Φύλλα εργασίας:
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΟΗΕ-ΠΡΟΣ-ΜΑΘΗΤΕΣ – ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Φύλλο εργασίας περιβαλλοντικά προβλήματα και 17 στόχοι